Monday 31 July 2017

Langkawi , Memancing Sambil Melancong

Alhamdulillah, kesempatan Tuhan beri bilamana kita berkawan, dapatlah ambil sedikit kelebihan pada kawan untuk merasai cuti di villa mewah. Kali ni, memang betul-betul trip bajet dan bujang. Tempoh 3 hari 2 malam sudah mencukupi mengisi masa mengeratkan ikatan persahabatan sesama sekumpulan kawan. Nak kata rapat sangat, tidak juga tetapi boleh menjadi tempat berkongsi suka dan duka.

Kesempatan ini aku manfaatkan untuk mencuba lokasi memancing dulu di Telaga Harbour, kawasan parking bot yang terkenal di Pulau Langkawi. Pernah aku mencuba nasib di situ  sebelum ini, namun hambar. Dibadai ribut yang berterusan sehingga lewat malam dan disapa anak gelama sebagai lesen semata.

Namun, kali ini lebih menggalakkan dengan ragutan ikan yang tidak henti. Ikan kecil tetapi cukup membantu melepaskan gian di hati.

Dalam keseronokan tersebut,aku dan rakan terlintas dengan kehadiran seekor ikan kerapu yang berehat berhampiran kawasan berbatu dalam anggaran saiz 1kg. Kami mencuba menghulur umpan namun tidak mampu menggoda.

Bersyukur.


Inilah ikan yang begitu galak meragut umpan.

No comments:

Post a Comment