Wednesday 8 June 2022

Patin Show di Lombong Desa Mahkota

 Lokasi ini telah aku kunjungi sebelum ni dan seperti biasa kumpau berdarah. Tiada sebarang ragutan atau hasil tangkapan yang aku perolehi. Kali ni, niat juga masih sama. Saja2 mencuba kot2 ikan2 di lombong ini sudi ikut pulang. Aku teringin ke sini juga semestinya kerana lokasi nya berdekatan dengan rumah kediaman aku.

Aku aturkan 2 kali trip ke sini, trip petang ahad dan isnin pagi menggunakan lebihan umpan dedak yang aku bancuh dulu semasa berkunjung ke Saville Agro Farm.

Ternyata kedua2 kunjungan aku hanya sekadar hiburan mata sahaja. Begitu banyak sang ikan yang timbul di permukaan lombong namun tiada seekor pun yang sudi mencuit umpan. Umpan habis begitu sahaja. Daripada riak kocakan air, boleh dikatakan spesies yang mendominasi adalah ikan patin. 

Dengar2 nya, tarikan atau larian sang patin sangat menggiurkan pemancing. Di samping saiz2 yang timbul juga dalam anggaran 2kg ke atas. 

Aku akan cuba lagi memancing di sini sehingga lesen tangkapan pertama ku perolehi di sini.

lokasi lombong







No comments:

Post a Comment